meandbooks.blogg.se

för dig som vill njuta

Halfway to the grave (sv. Halvvägs till graven)

Publicerad 2014-03-03 16:39:00 i Allmänt,

Bok:
Jeanine Frost: Halfway to the Grave
Handling:
Halv vampyren Catherine jagar vampyrer och har gjort det sedan hon var 16 år gammal. Nu så söker hon efter sin vampyr far som förstörde Cats mamma, Justina. Saker och ting händer när Cat blir kidnappad av en vampyr, Bones. Han jagar också vampyrer och bestämmer sig att Catherine får leva. Finns det goda vampyrer? tänker Cat när Bones frågar om hon vill jobbasom hans assistens så lovar han att hjälpa henne hitta sin pappa och döda honom. Efter ett tag så blir det lite gnistror mellan Bones och Cat, samtidigt som Cat får en mödare om sig. Nu måste även Cat göra en val.....som kommer förändra hennes liv.
Omdöme:

När jag såg denna bok i butiken/nätet så blev liksom kär i både omslaget och handligen. Jag letar ofta efter bra vampyr böcker som inte är som Twilight eller Vampire Academy. Så när jag började läsa boken så blev jag snabbt kär i den. Det var så mycket tempo och vi ska inte äns nämna Bones. Jag älskade verkligen Cat och Bones tillsammans. Väldigt spännande och lite skräck ( kan man säga). Denna bok var inte för mycket kärlek eller skräck utan bara en helt underbar vampyr novel. Jeaniene Frost har verkligen lyckats med denna bok. 
Finns i andra format:

(sv)
Halvvägs till graven.
Med ena foten i graven.
Där graven tar vid.
Dömd till en tidigare grav.
 
Serie på engelska:

Halfway to the grave.
One foot in the grave.
At grave´s end.
Destined for an early grave.
This side of the grave.
One grave at a time.
Up from the grave. (Kom ut precis i feb)
Genomsnittlig känsla:
 
 
 
Favoritkaraktär: Cat Crawfied.
Rekommenderas för dig: som vill ha en romantisk, action fylld bok med vampyrer.
Rekommenderas inte: För dig som inte gillar vampyrer, action eller lite skräck.
Författare: Jeaniene Frost.
Betyg: 10 av 10.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-04 07:39:09

Den verkar inte bra.....jag har läst många bra böcker och jag läste den boken och den är så dålig...cat är ful och vem gillar den där bones??

Svar: Jag inte riktigt hålla med dig, men vi alla har åsikter om böcker eller filmer eller allt. Jag gillade den i alla fall. Cat är inte ful och Bones är snygg,het och sexig.Punkt slut för det. :)
twilightlfan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag är en tjej som älskar att läsa böcker (och se på filmer/serier). I min blogg kommer ni få veta lite nytt om några författare, mina böcker som jag har läst och m.m kommer ni få veta. Kommentera om du undrar något om min blogg eller frågor.Svarar gärna <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela