meandbooks.blogg.se

för dig som vill njuta

One Foot In The Grave (sv.Med ena foten i graven)

Publicerad 2014-03-04 18:40:28 i Allmänt,

Bok:                                                              
Jeanine Frost: One Foot in the Grave
Handligen:

Cat har nu blivit en vampyrjagande FBI agent. Hon har glömt Bones från sitt liv och lever som hon aldirg har träffat honom. Cat har sina kunskaper som Bones har sagt till henne. Hon använder alla råd och tips som Bones lärde henne. Nu så jagar hon vampyrer och låter bli att tänka på Bones, men är det hon vill engentligen? Att lämna Bones från sitt liv? Cat får snabbt en fiende efter sig och bara en kan rädda henne från det. Den sexiga och farliga vampyren som hon lämnade för några årsen, Bones.
 
Omdöme:
Jag läste ut den idag och kunde inte sluta tänka på den. Jag både grätt och skrattade när jag läste den. Det blev många känslor mellan Cat och Bones. Boken var en jätte bra uppföljare och man fick både se gamla och nya ansikten i boken. Den var lite bättre än Halfway to the grave, men ändå så tycker jag alltid att första boken i en serie är ju bäst. I alla fall, jag älskade den verkligen, mer romantik, mer action och mer thriller. Det var som den första fast mer av det i denna action fyllda bok. Verkligen en bra bok som alla borde läsa. Bones och Cats relation var lite så där i början men sen blev det hett. Det jag gillade mest i boken är att det finns alltid en mödare eller något annat som vill ha Cat och så måste ju Bones, min lilla babe, komma och rädda henne. Men denna gång så var det mest Cat som var bad-ass och inte Bones. Jag har bara två ord jag säger och det är: Läs den!
 

Bra att veta:
Jo denna bok serie är i sju delar, men på svenska så har dom bara översatte fyra böcker, så om du vill läsa denna bok serie så rekommenderar jag att du läser den på engelska än på svenska.
Och denna bok serie är lite anpassade för ca tonårigar och unga vuxna för att det är vissa scener i boken som inte vissa barn ska läsa.
 
Genomsnittlig känsla:
 
 
Rekommenderas till dig: som vill ha en bra vampyr bok.
Rekommenderas inte till: dig som vill läsa om vampyrer och inte gillar action.
Författare: Jeaniene Frost.
Betyg:9,9 av 10.
 
Dom fyra första böckerna i serien Night Huntress:
Jeanine Frost: Halfway to the GraveJeanine Frost: One Foot in the GraveJeanine Frost: At GraveJeanine Frost: Destined for an Early Grave

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag är en tjej som älskar att läsa böcker (och se på filmer/serier). I min blogg kommer ni få veta lite nytt om några författare, mina böcker som jag har läst och m.m kommer ni få veta. Kommentera om du undrar något om min blogg eller frågor.Svarar gärna <3

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela